Tuesday, July 21, 2009

..UiTM Pulau Pinang ditutup..



Mengikut kepada pekeliling Timbalan Pengarah kampus bertarikh hari ini, UiTMPP akan ditutup selama
seminggu mulai 22hb sehingga 28hb akibat penularan wabak influenza A (H1N1). Pekeliling ini berikutan daripada arahan Jabatan Kesihatan Negeri yang melaporkan positifnya wabak tersebut di kampus ini..Semua pelajar diarahkan untuk mengosongkan kolej kediaman dan pulang ke rumah masing serta-merta.


Aku agak terkejut dengan berita yang datang secara mendadak ini. Nak pulang ke rumah?? atau pulang ke rumah-rumah "orang" yang berdekatan? hati aku berbelah bagi..memikirkan keadaan yang semakin meruncing ini aku terpaksa membuat pilihan yang tepat.

Aku mengambil keputusan untuk pulang ke Sungai Siput, Perak pada petang ini sehingga 28hb nanti. Aku berharap, warga UiTMPP akan kembali pulih seperti sediakala daripada wabak yang berbahaya ini...Ameen!!!

No comments:

Post a Comment