Sunday, September 4, 2011

Sekinchan Hometown!!

Tidak lengkap kemeriahan Aidilfitri jika disambut tanpa sanak saudara dan kampung halaman. Begitu juga dengan keluargaku. Perjalanan ke Sekinchan, Selangor pada hari raya ke 3 mengambil masa lebih kurang 2 jam 30 minit ke destinasi yang dituju,

Lok4Si: Parit 4 Tali air, 6, Sekinchan, Selangor

Apa yang menarik bagi aku di sini adalah suasana yang mengasyikkan. Disebelah baratnya laut manakala disebelah timurnya sawah padi yang terbentang luas.
Setiap kali pulang ke kampung sedari usia kecil lagi, aku akan meluangkan sedikit masa untuk 'meronda' keliling kampung terutamanya sawah dan kunci air. Cuma sesekali sahaja aku akan bersiar-siar ke laut dek kerana jalan besar yang sibuk yang memisahkan ia dengan teratak indah nenek. Suasana yang hijau mendamaikan dan menenangkan jiwa, itulah yang menarik sekali.




Ini adalah sebahagian dari gambar yang telah aku rakamkan bersama adik-adik sepupu aku untuk dikongsikan bersama anda. InsyaAllah, jika ada rezeki yang mendatang, akan aku muatkan lagi dengan gambar-gambar suasana di kawasan laut pula.
Tidak terlambat lagi untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR & BATIN kepada pembaca di blog aku ini.



Ikhlas Dari,

No comments:

Post a Comment