Saturday, September 17, 2011

An Engineer (Part 1-utamakan keselamatan)




Lok4si: SeG4mBuT, k.L
m4s4: 9.00 4m

Alhamdulillah, akhirnya sampai juga di Wisma Suhati , Segambut setelah berjaya melalui 'jammed' sepanjang Sunway-kL..baru pertama kali lah katakan. Apa2 pun aku dah selamat sampai. Hari yang pertama aku tak dapat jumpa jurutera aku sebab dia ada mesyuarat di 'site' yang lain. Aku ditugaskan untuk belajar dari 'drawing plan'..1 hari suntuk aku menghadapnya, sampai lah hari yang ke-3. Ya Allah, berpinar mata, sakit kepala berdenyut..Nak terkeluar isi perut, dari pagi hingga ke petang selama 3 hari menghadap 'drawing plan' Bukit Kuching.
Pada hari yang ke-4 aku terusambil inisiatif nak pergi sendiri ke Bukit Kuching. Terlalu jemu bila hanya duduk di pejabat. Aku tak rasa aku mampu bertahan lagi..

Perjalanan ke Bukit Kuching, Jeram dari Segambut lebih kurang 1 jam 30 minit..naik apa??tentulah MYLAGEND kesayangan aku.Walaupun merasakan keletihannya, tetapi aku cukup puas dengan pengembaraan ilmu yang baru bermula ini.

Lok4Si : LoT 1140, Persimpangan Jalan Mahir Manan & Jalan Mawar, Mukim Jeram, Kuala Selangor, Selangor Darul Ehsan

Oleh kerana masuk tapak bina, yang lebih dikenali 'site', maka dengan itu sesuatu yang paling penting sebelum ke sana adalah aspek keselamatan. Safety first!! itulah selalu ada dimana-mana tapak pembinaan.


Oleh kerana itu, aku turut berhati-hati dan mengambil langkah keselamatan ketika ke 'site'...dengan memakai:

1. Boot Keselamatan (Safety Boot)

2. Topi keselamatan


Nak tahu apa kerja aku di sana??apa yang aku buat setiap hari sebagai seorang..............???tunggu entri aku yang akan datang!

Sekian, Wassalam.

Ikhlas Dari,

No comments:

Post a Comment