Thursday, January 8, 2009

Sakit

Aku merasakan seolah-olah sesuatu yang berduri jauh dalam dadaku. Sudah beberapa kali aku tegukkan air. Mungkin perjalanan makanan dari rongga mulut ke perut tidak lancar barangkali. Tapi ia tidak berkurangan pula. Masih seperti tadi. Bukan kejadian kali pertama. Sudah berlarutan sejak mula semester baru ini. Kata anum, mungkin angin. Aku cuba mengurutnya perlahan-lahan. Tapi sakitnya di bahagian dalam sekali. Urutan tadi tidak juga menampakkan hasilnya.
Lalu Ezah pula berkata:

"pergilah cek doktor.manalah tau sakitnya lain"

Ada baiknya aku jumpa doktor. Aku fikir petang nanti aku nak pergi UK(unit kesihatan). Aku berharap sangat agar sakit ini berkurang. Dan aku juga berdoa agar terselamat dari penyakit-penyakit kronik yang berbahaya.

No comments:

Post a Comment