Monday, August 10, 2009

Senjata mukmin


Doa itu adalah senjata mukmin yang sejati..Dengan doalah seseorang itu dapat mengubah takdirnya yang tercatat di Luh Mahfuz, Doa itu padanya pengharapan..yang membawa pengertian abadi bagi mereka yang mengharapkan ia pasti..

Firman Allah:
Dan kepada Tsamud (Kami utus) saudara mereka Shaleh. Shaleh berkata: “Hai kaumku, sembahlah Allah, sekali-kali tidak ada bagimu Tuhan selain Dia. Dia telah menciptakan kamu dari bumi (tanah) dan menjadikan kamu pemakmurnya, kerana itu mohonlah ampunan-Nya, kemudian bertaubatlah kepada-Nya, Sesungguhnya Tuhanku amat dekat (rahmat-Nya) lagi memperkenankan (doa hamba-Nya).” [ Huud, 11:61]
Sungguh indah sekali janji Allah bagi mereka yang betul-betul menggantungkan pengharapan dan hajat dariNya..
Ya Allah disaat ini..aku merasakan kasih sayangMu itu padaku itu tidak pernah putus..aku bersyukur sangat-sangat Ya Allah kerana Kau ingat pada pada hambaMu yang kerdil dan hina ini. Walaupun banyak ujian yang menimpa diri ku, Kau tetap ada disetiap detik dan ketika..menyabarkanku, menenangkan jiwaku, memberiku semangat dan motivasi diri, mengajarkanku akan hikmah-hikmah disebalik kejadian, dan seterusnya menjadikan aku insan yang redha pada kenangan yang lalu.

Ya Allah, disaat ini aku memohon agar tali Mahabbah yang kau sambungkan kepadaku ini berpanjangan dan berkekalan selama-lamanya...jangan Kau lekakan daku dengan nikmat dunia Mu yang sementara..Berilah kecintaan Kau padaku supaya aku dapat mencintai Mu setiap masa, Berilah kerinduan Mu kepadaku agar aku dapat merinduiMu pada setiap ketika. Ya Allah...jangan kau pesongkan hati aku sesudah Kau kurniakan hidayah dan inayahMu kepadaku..bimbinglah aku ke jalan yang Kau redhai..dan rahmatilah kehidupanku..sesungguhnya, hidup dan matiku hanyalah untukMu..ya Allah..berilah aku kejayaan di dunia dan di akhirat.. Perkenankanlah doaku ya Allah..sesungguhnya hanya padaMu lah tempat aku memohon pertolongan dan hanya kepada Engkaulah tempat aku kembali...Ameen!!!!

No comments:

Post a Comment